Czy szkolenia motywują pracowników?

0
1057
Czy szkolenia motywują pracowników?

Uczestnictwo w szkoleniach, które organizują firmy to szansa na poprawienie swoich kompetencji. Pracownicy cenią je również dlatego, że każdy kolejny etap, jaki uda im się przejść jest ważnym wpisem do zawodowego CV. Jednak niektórzy uczestnicy kursów twierdzą, że choć wiedzę poszerzyli, to nie czują się odpowiednio zmotywowani do pracy.

Właściwy dobór

Jak sprawić, że pracownik wróci po szkoleniu odpowiednio zmotywowany? Wybrać naukę pod kątem nie tylko jego kompetencji, ale również zainteresowań. Wiele osób nie realizuje się w kierunku swojego wykształcenia. Dla nich miłą odmianą będzie na przykład kurs kadry i płace w Warszawie nawet, jeśli na co dzień nie zajmują się tymi zagadnieniami. Jeśli pracownik będzie miał poszerzone kompetencje, wówczas może się okazać, że kurs będzie idealnie wpisywał się w nowe obowiązki. Inną, ważną motywacją jest jasne nakreślenie, na co pracownik może liczyć, kiedy wróci ze szkolenia. To może być podwyżka pensji, awans, udział w interesującym projekcie. Warto uzgodnić z kandydatem do szkolenia termin rozpoczęcia nauki. Jeśli kurs odbywa się po 8 godzinach pracy, trudno będzie od osoby zmęczonej oczekiwać dużego zaangażowania. Zwłaszcza, że nauce oddaje się swój prywatny czas.

Obopólne korzyści

Szkolenia typu kursy kadry i płacy w Warszawie przynoszą korzyści zarówno pracownikowi, jak i pracodawcy. Ten pierwszy właśnie zainwestował w swój rozwój, drugi skorzysta z jego nowych umiejętności. Dobrze wykwalifikowana kadra to kapitał przedsiębiorstwa. Pracownik czuje się doceniony, stawia na innowacyjność i samodzielne działania. Działa bardziej efektywnie pod warunkiem, że jego nowe kompetencje zostały dostrzeżone. Jeśli szkolenie obejmowało również relacje międzyludzkie, łatwiej po takiej nauce stać się mediatorem, jak również odpuścić w sytuacji konfliktowej. Dla wielu beneficjentów szkoleń, na przykład z zakresu nauki języka obcego, jest to uzyskanie korzyści, jaka przyda się nie tylko w życiu zawodowym, ale również prywatnie. Szkolenie ma swoją wartość również jako możliwość poznania nowych ludzi i odskocznia od codziennych zajęć.

Kiedy warto się szkolić?

Czas, w jakim pracownik został wysłany na szkolenie również jest istotny w kontekście jego motywacji. Wielu przedsiębiorców wysyła na pierwsze szkolenia już po procesie rekrutacji. Celem takiej procedury jest jak najszybsze wdrożenie pracownika w przyszłe obowiązki i pokazanie mu najważniejszych elementów wykonywanej pracy. Nauka w takiej opcji bardzo motywuje, ponieważ pracownik czuje się dostrzeżony zaraz po przyjęciu do nowego zespołu. Drugi etap, gdy poleca się kursy kadry i płac w Warszawie odbywa się przy okazji wprowadzania nowych koncepcji do firmy. Wtedy szkolą się pracownicy o dłuższym stażu. Niektórzy propozycję nauki traktują jak podważenie ich kompetencji. Warto wówczas tłumaczyć, że chodzi wyłącznie o dostosowanie się do bieżących wymogów.

Jeśli szkolenia mają motywować, powinny być dobrowolne. Najlepiej w opcji otwartej – uczestnik ma do dyspozycji bogatą tematykę, z której wybiera to, co jest dla niego najważniejsze. Często w tej formule spotykają się na gruncie neutralnym pracownicy wielu firm, którzy poszerzają swoją wiedzę w określonej tematyce.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here