Jak powinien wyglądać blog o marketingu?

0
852
Jak powinien wyglądać blog o marketingu

Prowadzenie bloga stanowi niezwykle interesujące doświadczenie. Dla jednych może być tylko pracą, a dla innych stać się prawdziwą pasją. Warto oczywiście pisać na popularne tematy, aby przyciągnąć jak największą ilość czytelników.

Marketing zdecydowanie obejmuje zagadnienia, jakie potrafią zaciekawić wiele osób. Odnoszą się one bowiem do życia codziennego. Co jednak zrobić, aby blog poruszający tematy z tej dziedziny był atrakcyjny dla przeciętnego użytkownika?

Odpowiedni wygląd to podstawa

Jedną z najważniejszych kwestii, jeśli nie najważniejszą, jest to, jak wizualnie prezentuje się blog o marketingu. Powinien być przede wszystkim czytelny i łatwy w obsłudze. Nie można jednak zapominać o odpowiednim doborze kolorów, czy też wybraniu przyciągającej do siebie uwagę grafiki. Barwy nie powinny być zbyt jaskrawe, ponieważ szybko zaczną męczyć wzrok i zniechęcą do dłuższego czytania. Z tego samego powodu nie warto decydować się na bardzo egzotyczne czcionki, na których odszyfrowaniu trzeba się mocno skupić. Obrazki nie mogą zasłaniać tekstu, a jeśli znajdują się między akapitami, to najlepiej, aby nie były przesadnie duże, bo wtedy czytelnik może pomyśleć, że to już koniec artykułu i nie doczytać wszystkich informacji. Jeżeli nie tworzy się samemu grafiki, to trzeba pamiętać, że musi być ona pobrana ze strony, która wyraźnie zaznacza, iż udostępnia ją za darmo. Nikt bowiem nie chce mieć później problemów z zarzutami o łamanie praw autorskich.

Wartościowa treść

Jeśli blog o marketingu będzie dla czytelnika atrakcyjny, to z pewnością zechce on zapoznać się ze znajdującymi się na nim wpisami. Pierwsze wrażenie jest bowiem najważniejsze. Warto wobec tego zamieścić na stronie głównej interesujące wprowadzenie do przedstawianej tematyki. Kiedy prowadzi się stronę poświęconą marketingowi, co jest wyraźnie zaznaczone, to warto opisywać tylko zagadnienia, jakie mają z nim związek. Mowa tu chociażby o:

  • osiąganiu celów biznesowych,
  • tworzeniu skutecznej reklamy,
  • zdobywaniu zaufania klientów,
  • technikach zwiększania sprzedaży,
  • budowaniu odpowiedniego wizerunku firmy,
  • sposobach promowania konkretnych produktów.

Jeżeli będzie się poruszać wątki kompletnie oderwane od tematyki bloga, to niestety nie zdobędzie on zbyt dużej popularności. W przypadku, gdy pragnie się pisać na wiele tematów, nie tylko tych ściśle związanych z marketingiem, warto zdecydować się na prowadzenie bloga lifestylowego. Sprawi to, że osoby zainteresowane tą tematyką łatwiej go znajdą.

Dbanie o szczegóły

Odpowiednia wartość merytoryczna jest niezwykle istotna w przypadku prowadzenia bloga o marketingu. Należy wobec tego korzystać tylko ze sprawdzonych źródeł. Nie można oczywiście zapominać, że poza przekazywaniem konkretnych informacji, tekst powinien być w pełni poprawny. Trzeba unikać błędów ortograficznych, interpunkcyjnych, czy też związanych z nieznajomością gramatyki. Z pewnością warto przed założeniem strony przypomnieć sobie zasady pisowni w języku polskim. Mnogość błędów może uczynić wpis nieczytelnym, a także narazić autora na śmieszność ze strony czytelników. Nawet najbardziej merytoryczny artykuł nie zostanie potraktowany jako dobre źródło wiedzy, jeżeli zostanie napisany w rażąco niepoprawny sposób. W trakcie pisania warto korzystać z rozmaitych słowników, można także zapisać się na jeden z wielu dostępnych kursów dla osób, które zawodowo zajmują się pisaniem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here