Modernizacja centrów handlowych

0
1924
Modernizacja centrów handlowych

Współczesny handel to wyjątkowo dynamiczna dziedzina, która musi podążać za zmianami nawyków klientów. Jednym z wymogów jest modernizacja sklepów wielkopowierzchniowych. To skuteczny sposób na nowe życie galerii handlowych, do których sympatia wśród konsumentów nie maleje. Ruch jest konieczny ze względu na spore nasycenie rynku powierzchnią komercyjną.

Lifting młodych obiektów

Centra handlowe w Warszawie i innych miastach to zwykle budowle, mające kilka, maksymalnie kilkanaście lat. Boom na tego typu inwestycje zaczął się około 20 lat temu. Ewolucja sklepów polega w głównej mierze na zmniejszeniu powierzchni, przeznaczonej na handel z korzyścią dla strefy usługowej oraz rozrywkowej. W praktyce oznacza to rozbudowę i remodeling istniejących obiektów, co stało się dominującym trendem w wielu miastach, zarówno większych, jak i mniejszych. Około 100 z istniejących prawie 500 obiektów wielkopowierzchniowych już uchodzi za przestarzałe. Na dostosowanie ich do współczesnych realiów potrzeba około 3 mld złotych. Do remontu nadają się zwłaszcza sklepy, oddane do użytku w latach 1993 – 2000. To najczęściej jednopoziomowe galerie, składające się z hipermarketu oraz kilku punktów handlowych, zlokalizowanych obok. Obiekty tego typu są w stanie zaspokoić jedynie podstawowe potrzeby klientów. Jeśli nie chcą stracić na swojej atrakcyjności, muszą być doinwestowane.

Nie tylko zakupy

Badania pokazują, że Polacy chętnie spędzają czas w centrach handlowych w Warszawie i innych miastach. To nie tylko kwestia wygodnych zakupów, ale także spędzania wolnego czasu z bliskimi lub przyjaciółmi. Nie mamy również oporów przed wzięciem udziału w evencie w takim miejscu, jak również urządzeniu dziecku urodzin w strefie rozrywkowej, przeznaczonej dla maluchów. Jednak takie wymagania nakładają na galerie handlowe obowiązek ciągłego inwestowania. Miejsca dla dzieci muszą być zabezpieczone, monitorowane a najlepiej, gdy zapewniają jeszcze animatora do zabawy. Dorośli chcą mieć własną przestrzeń, ale z uwzględnieniem potrzeb rodziny. Stąd coraz popularniejsze kąciki do zabaw dla dzieci przy punktach gastronomicznych. Do galerii chętnie wybieramy się również po to, aby opłacić rachunki, wysłać listy a nawet odwiedzić lekarza, również dla zwierząt. To wszystko sprawia, że sklepy wielkopowierzchniowe powoli przypominają przekrój wielu punktów, dostępnych zwykle w obrębie jednej lub kilku ulic.

Kosztowne zmiany

Modernizacja miejsc takich jak centra handlowe w Warszawie to ogromne koszty. Jednak inwestycje w nowy wygląd zewnętrzny, jak i wewnętrzną rozbudowę mają szansę dość szybko się zwrócić. Klienci zwykle doceniają nowe udogodnienia, na jakie mogą liczyć i chętnie wracają w miejsca, które wiele oferują. Zwykle modernizacja centrów handlowych oznacza również zmianę najemców. Rośnie liczba kolejnych punktów handlowych i usługowych, dla których lokalizacja w dużym obiekcie to renoma i szansa na większą ilość klientów.

Duże sklepy, w tym centra handlowe w Warszawie nie boją się wyzwań. Większość z nich już jest po przebudowie lub też ją planuje.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here