Podstawowe wyposażenie profesjonalnej kuchni

0
268
Podstawowe wyposażenie profesjonalnej kuchni

Marzenie o własnej restauracji warto wreszcie zrealizować, ale najpierw musisz wiedzieć, czego dokładnie potrzebujesz, aby zapewnić sobie sukces. Piec konwekcyjny, szafy chłodnicze, doświadczony zespół kucharzy to podstawa.

Kuchnia to serce każdej restauracji czy innego lokalu gastronomicznego. Od rodzaju wybranych sprzętów i doświadczenia oraz umiejętności kucharzy zależy efekt końcowy, tj. jakość dań i sukces restauracji.

Warto postawić na sprzęt wysokiej jakości, jak np. piec konwekcyjny Hendi – możesz też rozważyć wypożyczenie lub leasing. Przede wszystkim jednak musisz starannie zaprojektować przestrzeń i rozmieszczenie lokalu, aby personel kuchenny mógł sprawnie pracować.

Zaplanuj restauracyjną kuchnię

Planując otwarcie restauracji, warto wiedzieć, co chcesz w niej serwować, aby zaplanować przestrzeń i sporządzić listę zakupów. Określ m.in. liczbę stanowisk, wielkość części magazynowej, chłodniczej itd. Jeśli chcesz serwować pizzę, wydziel miejsce na piec do pizzy, jeśli w karcie znajdzie się wiele sałatek, przyda się bufet sałatkowy itd.

Wyposażenie kuchni – podstawowe sprzęty

Wyposażenie kuchni jest kwestią kluczową, dlatego określ, czego potrzebujesz. Warto wcześniej przygotować odpowiedni spis, aby zaplanować także wydatki – może okazać się, że optymalnym rozwiązaniem będzie zakup sprzętów używanych. Wyposażenie profesjonalnej kuchni sporo kosztuje, a zatem warto rozważyć i tę opcję.

Wyposażenie lokalu powinno obejmować m.in. meble ze stali nierdzewnej (stoły, blaty robocze, regały itd.), piec konwekcyjny Hendi lub innej marki, mikser gastronomiczny, płytę grillową, robot kuchenny, komora chłodnicza, szafa mroźnicza, bemary, ekspres do kawy itd. Pamiętaj też o drobnym wyposażeniu i praktycznych akcesoriach (jak obieraczki, szatkownice, blendery itd.), a także zastawie dla gości.

Dokładne rozplanowanie urządzeń i drobnych akcesoriów zależy jednak od wielkości lokalu i liczby zatrudnionych pracowników, liczby stanowisk kuchennych, rodzaju serwowanej kuchni.

Zadbaj też o odpowiednią prezentację

Mimo że znakomici kucharze i dobre wyposażenie – np. marki Hendi, to klucz do sukcesu, pamiętaj też o roli reklamy. Zainwestuj też w produkty, które będą jasno i czytelnie prezentować Twoją ofertę – to m.in. tablica kredowa, na której możesz wypisać część menu lub lunch dnia, ale też markery kredowe, atrakcyjna karta menu, również w wersji LED.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here