3 największe błędy popełniane na diecie ketogenicznej

0
207
3 największe błędy popełniane na diecie ketogenicznej

Dieta ketogenna jest odmianą diety białkowo-tłuszczowej. Polega na przejściu w stan zwany ketozą – poprzez zminimalizowanie spożycia węglowodanów i zwiększenie spożycia tłuszczów. Każda dieta niesie ze sobą zagrożenia, na które trzeba uważać aby nie pogorszyć stanu swojego zdrowia lub wagi. Jakie pułapki czekają na nas gdy zdecydujemy się na dietę ketogenną?

Tłuszcz traktujesz jak wroga

Jeśli nie jesz węglowodanów, z których większość ludzi przyswaja w ciągu dnia kalorie, musisz pozyskać energię z innego źródła. Podczas diety ketogenicznej tłuszcz jest twoim sprzymierzeńcem. Musisz go spożywać, aby nie czuć się sennym, głodnym i zrezygnowanym. Ogranicz spożywanie tłuszczów roślinnych do minimum, za wyjątkiem oliwy z oliwek, odstaw także tłuszcze trans. Kalorie najlepiej pozyskiwać z tłustych mięs, masła, smalcu czy też oleju kokosowego.

Nierzadko ludzie myślą, że połączenie diety niskowęglowodanowej z dietą niskotłuszczową będzie świetnym rozwiązaniem przynoszącym jeszcze lepsze, szybsze efekty. Takie połączenie nie jest dobre dla organizmu, który nie ma z czego pozyskiwać kalorii i z czasem będzie się wyniszczał, pozostawiając przy tym nieprzyjemne skutki uboczne w postaci senności i ciągłego uczucia głodu.

Jesz za dużo białka

Białko jest niewątpliwie ważnym składnikiem odżywczym, zwłaszcza kiedy stosowana jest dieta ketogenna, ponieważ daje uczucie sytości i poprawia spalanie tłuszczów. Jednak należy pamiętać, że ze wszystkim można przesadzić, tak samo jest również z białkami. Kiedy spożywasz zbyt dużą ilość, aminokwasy z nadmiaru nieprzyswajanego przez organizm zamieniają się w glukozę. Jest to szczególnie niekorzystne, gdyż przy tego rodzaju diecie minimalizuje się spożywanie cukrów, a proces glukogenezy może doprowadzić do przerwania stanu ketozy lub słabszej redukcji.
Pamiętaj, że białko nie występuje jedynie w mięsie i rybach, ale także w dodatkach które spożywasz z posiłkami, np: jaja, masło, tofu, twaróg.

Oczekujesz szybkich efektów

Organizm automatycznie spala dostępne węglowodany, kiedy ich zabraknie zacznie spalać niechciany tłuszcz. Oznacza to, że po wprowadzeniu diety ketogenicznej niechciany tłuszcz zacznie odchodzić w niepamięć. Zajmie to jednak kilka dni zanim organizm przestawi się z poprzednich przyzwyczajeń, w tym czasie możesz czuć niechęć i zrezygnowanie. Nie poddawaj się! Ten stan minie a z czasem przyjdą także pierwsze efekty i poprawa samopoczucia, które dadzą Ci chęć do dalszego działania i kontynuowania diety.

Żadna dieta nie daje natychmiastowych efektów. Trzeba być cierpliwym i wytrwałym, aby zobaczyć pierwsze rezultaty. Należy mieć również na uwadze, aby po zakończeniu diety przechodzić do codziennego odżywiania stopniowo. W przeciwnym wypadku może wystąpić efekt jojo, który zniszczy ciężko wypracowaną sylwetkę.

Przed zdecydowaniem się na dietę ketogenną przeczytaj uważnie tutaj co możesz jeść i jakich błędów żywieniowych unikać. Pamiętaj, aby podchodzić do tego z rozwagą i nie oczekiwać natychmiastowych efektów, aby proces spalania tłuszczu był skuteczny musi potrwać jakiś czas.

Po zakończeniu diety ciesz się efektami, ale nie wracaj natychmiastowo do starych nawyków. Traktuj dietę poważnie, ale uważaj, żeby nie popełniać błędów, które zniszczą efekty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here