Marketing w Internecie. Na jakie trzy filary warto postawić?

0
648
Marketing w Internecie

Internet to nieodłączna część naszego życia, dlatego też prędzej lub później każdy przedsiębiorca musi zdecydować się na wkroczenie w ten świat. Coraz więcej osób już od samego początku prowadzi działania marketingowe w sieci, postrzegając ją jako najbardziej atrakcyjną przestrzeń do reklamowania swojej firmy. Jest w tym wiele słuszności. Na co jednak warto postawić, aby marketing w Internecie był rzeczywiście skuteczny?

Optymalizacja SEO strony internetowej

Pierwszym krokiem, pozwalającym na stworzenie bazy pod dalsze działania, jest wykreowanie strony internetowej, która będzie dobrze zoptymalizowana. Pojęcie to obejmuje szereg działań i elementów, na które należy zwrócić uwagę, a które pomogą witrynie w zdobyciu wysokiej pozycji w wyszukiwarkach. Jednocześnie pozostałe kanały marketingowe, które będą prowadzić do witryny, przywiodą klientów prosto do miejsca, w którym będą chcieli zostać na dłużej.

Jakie aspekty obejmuje zatem optymalizacja SEO? Powinna dotyczyć przede wszystkim budowy samej strony internetowej. W pierwszej kolejności należy wyeliminować z niej wszelkie błędy i maksymalnie przyspieszyć działanie, co sprawi, że będzie bardziej przystępna zarówno dla wyszukiwarek, jak i odwiedzających ją ludzi.

Kolejne kroki to przede wszystkim dbałość o szczegóły, takie jak odpowiednie kodowanie, układ nagłówków, opisy obrazków czy metadane. Wszystkie te elementy przekładają się na lepsze indeksowanie strony, a co za tym idzie – częstsze jej wyświetlenia i prezentację oferty szerszemu gronu odbiorców. Niemniej ważny jest obecnie dostęp na urządzeniach mobilnych, z których coraz chętniej korzystamy. Strona powinna wyświetlać się na nich tak samo czytelnie, jak na komputerze, co ułatwi nawigację i jeszcze bardziej poszerzy grono klientów.

Social media

Współczesny świat internetu to przede wszystkim świat social mediów. Dlatego też drugim kanałem, na jaki powinieneś postawić, jest profil społecznościowy twojej firmy. To on będzie wizytówką twojego przedsiębiorstwa, ale też pomoże ci zbudować wokół niego społeczność – a ta społeczność z kolei wspomoże marketing, przekazując dalej treści, które będziesz udostępniał. Gdy zadbasz o ich najwyższą jakość oraz zaciekawisz nimi swoich odbiorców, na pewno zechcą sami pokazać swoim znajomym twój profil, a to przełoży się na szybki rozwój całego przedsiębiorstwa.

Content marketing

Marketing, który wnosi użyteczne treści i pozwala poszerzyć wiedzę, to marketing idealny. Właśnie on sprawia, że twoja firma zaczyna być postrzegana jako marka, która ma pozycję eksperta w danej dziedzinie. Pomaga w budowaniu odpowiednich relacji i “przywiązuje” klienta na dłużej, zwłaszcza, jeśli chce on wracać do treści, które przytaczasz.

Content marketing może przybierać różne formy: od ciekawych wpisów na social mediach, poprzez intrygujące artykuły na blogu firmowym, a kończąc na przyciągającym uwagę mailingu i newsletterze. Niezależnie jednak od obranej drogi, zawsze musi być bogaty w treść, która wnosi wartość dodaną do życia odbiorców.

Jeśli nie masz pomysłu lub czasu na tworzenie takich treści, profesjonalna agencja reklamowa może zrobić to dla ciebie. Dzięki temu będziesz miał zapewniony stały napływ nowego contentu dla swojej marki, a co za tym idzie – z każdym dniem będziesz zachęcał nowych klientów do kontaktu ze swoim przedsiębiorstwem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here