Przyczepa lekka podłodziowa – jaką wybrać?

0
376
Przyczepy podłodziowe

Każdy właściciel łodzi, jachtu czy skutera wodnego musi czasem przetransportować swoją jednostkę pływającą drogą lądową. Nie wyobrażam sobie dokonać tego inaczej niż za pomocą przyczepy podłodziowej. Interesuje Cię ten temat? Czy chodzi Ci po głowie przyczepa lekka podłodziowa, ale nie wiesz, na którą się zdecydować? Jakie firmy brać pod uwagę?

Jednoosiowa przyczepa lekka podłodziowa

Przyczepa lekka podłodziowa służy do przewozu lekkich, niewielkich gabarytowo łodzi – takich o maksymalnej masie 1500 kg i długości do 6,5 metra. Cała jej konstrukcja opiera się na jednej osi. Ciężar transportowanej jednostki pływającej spoczywa częściowo na kołach przyczepy, a częściowo na haku samochodu. Decydując się na konkretną przyczepę, zwróć uwagę na to, czy jest wyposażona w:

  • belkę oświetleniową z funkcja szybkiego demontażu;
  • przewłoki do mocowania pasów zabezpieczających;
  • koła o odpowiednim wymiarze;
  • dziobnice;
  • wciągarkę.

Tak wyposażona przyczepa lekka podłodziowa gwarantuje sprawny załadunek i rozładunek oraz – co najważniejsze – bezpieczny transport (także na długie trasy).

Inne rodzaje przyczep

Przyczepa lekka podłodziowa to tylko jedna z dostępnych form przyczep podłodziowych ogólnie dostępnych na rynku. Wyróżnić możemy jeszcze przyczepy dwuosiowe i trzyosiowe.

  • Dwuosiowe przyczepy podłodziowe służą do transportu łodzi o maksymalnej wadze 3000 kg i długości do 9 metrów. Powinny być wyposażone w hamulec najazdowy oraz w opony kategorii C. Większość ciężaru łodzi naciska na osie przyczepy, a nie na hak samochodu (jak miało to miejsce w przypadku przyczepy lekkiej podłodziowej).
  • Trzyosiowymi przyczepami podłodziowymi powinni zainteresować się wszyscy właściciele dużych (naprawdę dużych) łodzi – takich nie przekraczających 3500 kg masy i maksymalnej długości 9,5 metra. Aby zapewnić bezpieczny transport, tego rodzaju przyczepa powinna posiadać niezależne uresorowanie na wałku skrętnym, dodatkowo wzmacniane opony kategorii C oraz hamulec najazdowy. Cała konstrukcja musi być solidna – powinna opierać się wyłącznie na sprawdzonych, mocnych komponentach.

Możliwość dopasowania przyczepy do swoich potrzeb

Zarówno przyczepy lekkie podłodziowe, jak i inne wymienione wyżej, powinny mieć możliwość dowolnej modyfikacji w celu maksymalnego dopasowania do transportowanej łodzi. Regulacja podpór, dostosowanie długości przyczepy do załadunku, zmiana położenia osi w celu ustawienia odpowiedniego obciążenia na haku to tylko niektóre z udogodnień mających realny wpływ na jakość i bezpieczeństwo dokonywanego transportu. Kup przyczepę podłodziową jedynie w miejscu oferującym tego rodzaju usługi.

Jakie firmy oferują najlepsze przyczepy podłodziowe?

Przyczepy lekkie podłodziowe i wszystkie dwu- oraz trzyosiowe kosztują od kilku do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Rozpiętość cenowa jest dosyć duża – wpływa na nią chociażby liczba osi, na której opiera się cała konstrukcja. Aby uniknąć przykrych “niespodzianek” i mieć pewność, że transport przebiegnie w bezpiecznych warunkach zarówno dla osoby przewożącej łódź, jak i dla innych uczestników ruchu drogowego, warto zainwestować w coś naprawdę dobrego, sprawdzonego. Polecam Ci zainteresować się ofertą następujących marek: Brenderup, Lorries oraz Temared. Przyczepy z logiem każdej z tych firm możemy spotkać na drogach nie tylko w Polsce, ale ogólnie w całej Europie (a nawet na całym świecie). Ogromne doświadczenie, innowacyjne technologie, najlepsze materiały używane w procesie produkcji to tylko niektóre aspekty wpływające na jakość oferowanych przez nich przyczep. Zajrzyj na stronę przyczepa-podlodziowa.pl i wybierz najlepszą przyczepę dla siebie. Co kupujesz: przyczepa lekka podłodziowa? Dwuosiowa? A może trzyosiowa? W razie wątpliwości zapytaj obsługę o poradę – z pewnością Ci pomogą w podjęciu najlepszej decyzji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here