Jakie fasady szklane warto wybrać do lokalu handlowego?

0
480
Jakie fasady szklane warto wybrać do lokalu handlowego?

Obecnie coraz powszechniejsze jest budowanie nowoczesnych konstrukcji obiektów kubaturowych, w których wykonuje się elewacje szklane. W takich miejscach fasady szklane są montowane do konstrukcji wsporczych na różne sposoby. Fasady szklane wykonuje się albo w systemie ramowym, albo w systemie bezramowym.

Decydując się na fasady szklane, warto zadbać o ich walory wizualne i funkcjonalne. Należy pamiętać, że fasady szklane będą często główną wizytówką danego obiektu.

Fasady szklane można wykonać w systemie ramowym albo bezramowym – co je różni?

W przypadku fasad szklanych w systemie ramowym ich mocowanie następuje do profili aluminiowych albo elementów stalowych. W przypadku fasad w systemie bezramowym jest inaczej. Istotą bezramowego montażu fasad szklanych jest to, że płyty szklane są mocowane                     w sposób bezpośredni punktowo do konstrukcji nośnej. Projektanci przekonują, że fasady szklane zamontowane bezramowo dają większe możliwości w kształtowaniu kubatur, niż ma to miejsce w przypadku fasad zamontowanych w systemie ramowym. Często daje się zaobserwować, że fasady szklane, zamontowane w systemie ramowym, są mniej atrakcyjne wizualnie. Dzieje się tak dlatego, że w systemach ramowych widoczny jest efekt przegrody                  w miejscu podziału paneli szklanych. To rozwiązanie jest także niefunkcjonalne, ponieważ                     w miejscu, gdzie styka się profil od strony zewnętrznej oraz szkło, często gromadzi się brud. Te miejsca są również bardzo trudne w czyszczeniu.

Lepszym rozwiązaniem, chociaż droższym, jest bezramowy montaż fasad szklanych. W ten sposób zamontowane fasady lepiej się prezentują, a obserwator ma wrażenie, że widzi jedną ciągłą, gładką, szklaną powierzchnię. Zamontowane bezramowe fasady szklane nie mają zagłębień, dzięki czemu nie odkłada się w nich brud.

 

Podstawowe cechy fasad szklanych do lokalu handlowego

Idealne fasady szklane do lokalu handlowego powinny być:

  • przezroczyste (dzięki temu doskonale będzie widać towary, wnętrze lokalu handlowego, co jest ważne, aby przechodzący zauważali go, zechcieli do niego wejść),
  • łatwe w utrzymaniu czystości (tylko perfekcyjnie czyste witryny szklane zachęcają klienta, aby odwiedził dany lokal handlowy, łatwość utrzymania w czystości witryn szklanych to oszczędność czasu pracowników, którzy za to odpowiadają),
  • montowane bezramowo (tylko wtedy witryny handlowe wizualnie sprawiają wrażenie ciągłej powierzchni szklanej, nie mają bruzd, zatem nie osadza się dodatkowy brud na ich powierzchni),
  • wykonane ze szkła hartowanego (dzięki temu będą odporne na wszelkie uderzenia, czy działanie innych, szkodliwych czynników mechanicznych),
  • nadające się do pisania specjalnymi mazakami po ich powierzchni (to ważna funkcjonalność, zwłaszcza gdy pracownicy obiektu handlowego będą chcieli na takich witrynach wypisać najważniejsze ceny, czy promocje oferowanych produktów).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here